Thursday, January 9, 2014

First Post of 2014/ 2014'ün ilk yazısı

yeniyıl_hedefleri
New Year's time has always been a time for looking back to the past year and, and then focusing on e coming year. It's a time to decide about the changes I want to make and resolutions to follow like most of you. Since 2006 I have been following a life time chronicle of a master to do list. You know I love lists. Maybe one day I will share the whole list. It is really very very long. 

This year I have decided to focus on just one area. Health! Of course I have plans about reading more, traveling but 2014 will be dedicated to a healthier life. It is not about just losing weight or starting to exercise. Those I have already done. Of course I may lose weight and exercise more but I want to start a deeper journey. Our modern working lives, nutrition habits, sleeping hours, the products that we consume as cleaning supplies, cosmetic etc.  I want to investigate every aspect of my life and then improve them. I will sometimes share my journey with you too. So what do you want from 2014?




Yeni yıl zamanı birçoğunuz gibi benim için de geçen yıla bakıp dersler çıkarıp, sonra yeni yılda ne gibi değişikliklere odaklanacağıma karar verdiğim bir dönemdir. 2006 yılından beri her seneye dair yapılacaklar listemi içeren hayat arşivim dediğim  uzun mu uzun bir  büyük yapılacaklar listesini takip ediyorum. ( Zaten siz artık liste aşkımı çok iyi biliyorsunuz. )Belki bir gün tüm listeyi sizinle paylaşırım ama o kadar uzun ki tek başına bir blog konusu olabilir. Bu sene ise bu büyük listeden sağlık alanını odak konusu olarak seçtim. 2014 yılımı daha sağlıklı bir hayata adıyorum. Daha çok okumak, seyahatler gibi planlarım da var ama asıl odak sağlık. O da sadece kilo vermek veya spora başlamakla sınırlı değil. Çünkü bunları zaten yaptım. Tabii ki bu süreçte kilo verebilir daha sık spor yapabilirim. Ama benim asıl yapmayı amaçladığım modern çalışma hayatlarımızdan, detaylı beslenme alışkanlıklarıma, ev temizliğinden kozmetiğe kullandığımız ürünlere birçok konuyu mercek altına aldığım daha uzun soluklu bir yolculuğa çıkmak. Bu şekilde hayatımı iyileştirmek. Vardığım sonuçları, saptamalarımı sizinle de zaman zaman paylaşacağım. Sizin 2014’ten isteğiniz nedir?

27 comments:

  1. Hi Sinem! Happy New Year! I have your same resolution, hope you achieve it through all the year. Looking beutiful, what a gorgeous Xmas tree! Kisses dear! xo

    ReplyDelete
  2. Thank you Lilli! Happy to hear that you have the same resolution. Maybe we can share some new results! Thanks for your wishes and warm comment!

    ReplyDelete
  3. I like the way you made your list for the new year. I should take a lesson from you and get a move on it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome to my blog and thank you for your comment!

      Delete
  4. Happy New Year! I think focusing on your health sounds like a great resolution. I am going to try and be more present and less distract with my life, my family and friends.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Amy! Your resolution is also very important and valuable! I wish you many beautiful memories with your family and loved ones.

      Delete
  5. Sağlık....sonra da borçları düşürmek ..daha azla mutlu olabilmek..emzirmeyi sorunsuz bitirmek, kubiye tuvalet eğitimini yazın rahatça vermek, eşimle az tartışmalı bir yıl hayal ediyorum..
    öptüm seni :) sağlıkla ilgili adımlarını, tüyolarını vs hep yaz buraya emi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anne olduktan sonra kaçınılmaz olarak tüm hedefler artık o minik prens ve prensesleri de içeriyor. Emzirmeyi bitirmek ve tuvalet eğitimi de sanırım çok önemli birer dönüm noktası. Sorunsuz bir şekilde halledeceğine inanıyorum. Çok iyi bir annesin. Karşılıklı açık iletişim ve hoşgörü kadın erkek ilişkilerinde en yararlı iki tutum bana göre. Beraber başbaşa geçirdiğiniz nitelikli zamanı bir şekilde arttırabilirseniz çok iyi olacaktır. Kendi serüvenime dair notlarımı seve seve paylaşacağım tatlım. Hep dediğim gibi önce sağlık onun dışında her şey çözülür.

      Delete
  6. umarım tüm istediklerini gerçekleştirdiğin bir yıl olur canım <3

    ReplyDelete
  7. hadi o zaman çok çok dile istediklerin olsun.
    kar küresi bayılırım.
    yılbaşında ben de aldım kendime bi tane daa.

    dileğim ülkemize huzur ve zenginlik gelsin.
    :)

    ReplyDelete
  8. bravo. çok güzel hedefler.. sağlığı kaybetmeden değerini bilmek çok önemli..spor, egzersiz, sağlıklı beslenme, doğa gezileri bol bol olsun yaşamında..
    küçük küçük hedefler.. adım adım.. umarım hepsini gerçekleştirirsin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Motivasyonun için çok teşekkürler!

      Delete
  9. Ben sanırım sağlık dilemeyi unutmuşum yeni yıl için, 2 ocaktan beri hastayız... dolayısıyla ben de 2014 de sağlık dliyorum kendim ve ailem için. tabii yanısıra birsürü şey. ;)

    ReplyDelete
  10. I like your resolution on being healthy, but not just exercising because I agree that it's so much more than that! It's about getting lots of sleep and making sure you're eating right and keeping your brain healthy by reading and challenging yourself and that's amazing! Good luck with everything!
    ~Sara

    ReplyDelete
  11. I love all these resolutions!
    Laura. xx

    www.stylishvue.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. canım guzellıgım lıstenı ypmıs olmn ne guzel hayataan beklentılerını ve neler yapacagını bılıyorsun ...temennım sk dolu saglıklı uzun yıllar yasaman ....sevgıler fıstıgım

    ReplyDelete
  13. Happy New Year, Sinem! I wish you all the best in 2014 and hope that you will achieve all of your goals :)
    xox,
    Cee

    ReplyDelete
  14. ne zaman sen listelerinden bahsetsen aklıma okuduğum bir kitap geliyor ismi yüzde yüz düşünce gücü. Kendimi mutlu hissetmem için ne diliyorsan listelemeye, gerçekleştirdiklerimi işaretlemeye o zaman başlamıştım. Cilt bakımından kozmetiklere şampuanlara kadar birçok üründe kimyasalı az doğala yakın ürünlere yönelelim dedikçe dayanamayıp aldığımız ürünler çok oluyor. Gün içinde diş macunu, el sabunu vs derken ne kadar çok kimyasalla haşır neşir oluyoruz halbuki. Umarım doğala yakın ürünler çoğalır ve çoğu ihtiyacımızı da öyle karşılarız. Beslenmeye gelince, artık şu kola ve aburcuburlara bir dur demeliyim :) Son olarak umarım sağlığın yerinde ve mutlusundur, özledim.

    ReplyDelete
  15. Sinemcim nerelerdesin ? Hersey yolunda mi ?

    ReplyDelete
  16. Sinem, inşallah her şey yolundadır. Uzun zamandır ses çıkmıyor senden.

    ReplyDelete
  17. Sinem, ses verir misin lütfen.. özlettin kendini...

    ReplyDelete